GHOST Lector FS je celoodpružená XC stroj s detailně zpracovaným, závodním, karbonovým rámem a geometrií SUPERFIT®, která zajistí ideální posed každému jezdci. Dlouholetý vývoj ve spolupráci s továrním XC závodním týmem přinesl systém odpružení Traction Link®, který vyniká svou citlivostí a minimalizací ztrát při záběru do pedálů. Osa zadního náboje se při aktivaci zadního tlumiče pohybuje po kolmici vůči terénu (nikoliv po kružnici) a efektivně tak překonává koberec z kořenů či balvanů. Naopak při stoupání lze oba tlumiče rychle uzamknout páčkou na řídítkách.
Klíčovým konstrukčním prvkem kinematiky tohoto rámu je jednodílná, karbonová, zadní stavba, která je lisována jako celek pro dosažení maximální tuhosti a minimální hmotnosti. Tato konstrukce zajišťuje precizní přenos síly a přesné vedení kola v zatáčkách, zároveň eliminuje nežádoucí flexi při agresivní jízdě. Poměr tuhosti a hmotnosti ideálně doplňuje citlivost systému TractionLink, takže kolo působí stabilně, předvídatelně a přesně reaguje na každý podnět.
Každý detail odpružení odráží promyšlený vývoj kola. Všechny čepy mají stejný průměr os, což usnadňuje servis a zvyšuje strukturální tuhost rámu. Tento přístup snižuje namáhání ložisek a zaručuje dlouhou životnost systému, díky čemuž si kolo zachovává svou tuhost a přesnost i po mnoha sezónách.
Další výhodou je takzvaný Disconnect brake mount – adaptér třmenu zadní brzdy je na jednom konci uchycen na pevné ose zadního kola a díky tomu izoluje brzdné síly od odpružení, takže zůstává citlivé i při intenzivním brzdění. Zlepšuje se trakce v technických sjezdech a jízda je plynulejší a lépe ovladatelná. Konstrukce zároveň snižuje namáhání čepů a prodlužuje životnost rámu.
Geometrie a stavba modelu Lector FS odráží kombinaci závodní XC rychlosti a „down-country“ stability. Zdvihy 120/120 mm (u velkostí M-XL), Dlouhý reach (489 mm ve velikosti M) a rozvor 1 214 mm přinášejí jistotu ve sjezdech a zároveň si rám ponechává sportovní posed závodního XC stroje.
· Závodní celokarbonový rám s nízkým těžištěm a moderní geometrií SUPERFIT®
· Super citlivé odpružení Traction Link® (Virtual Pivot)
· Zamykání obou tlumičů z řídítek
· Jednodílná zadní stavba s maximální tuhostí
· Dvě jednodílná karbonová vahadla
· Vnitřní vedení kabeláže s velkým servisním vstupem
· Ukotvení třmenu zadní brzdy na pevnou osu přenáší méně sil a vibrací na zadní stavbu
· Boostové osy
· Ložiska SKF MTRX s dlouhou životností
· Block Stop hlavové složení
· Příprava pro dva košíky na láhve